DRUHÉ POLOLETÍ ŠKOLNÍHO ROKU 2025 …
se po jednodenním odpočinku rozjelo naplno.
Hned po prázdninách jsme absolvovali náhradní program za plánovaný lyžařský výcvik. Sice jsme se nezdokonalovali v nových sportovních dovednostech, ale rozvíjeli jsme se v bádání a v logice v Pevnosti poznání v Olomouci a zábavně vzdělávacím středisku Vrtule ve Valašském Meziříčí. Novou sportovní dovednost se naučili žáci 3., 4. a 5. ročníku na curlingu v Brně (podrobnosti jsou uvedeny v předchozím článku).
Žáci 1. a 2. ročníku v prvním únorovém týdnu ukončili desetitýdenní cyklus plaveckého výcviku. Na poslední hodinu se mohli přijet podívat i rodiče. Nejvíce této možnosti využili tátové a mámy předškoláků (jezdili s námi děti z mateřské školy v Loukově i z Mateřské školy Osíčko). „Plaváčci“ si odvezli „mokré vysvědčení“, nové dovednosti i spoustu zážitků (plavání s ploutvičkami, zkouška jízdy na tobogánu, skákání do vody, lovení a potápění kroužků apod.).
V druhém pololetí také pokračují kroužky – keramika pod vedením paní učitelky Barbory Hruškové a Tvůrčí dílna s paní učitelkou Simonou Lazarovou. V keramice děti pracují s keramickou hlínou a svůj výrobek vytvoří od začátku (vymodelování) až do konce (barevné zdobení). S paní učitelkou Lazarovou děti tvoří psaním, kreslením, malováním nebo vyráběním – rozvíjí se v různých tvůrčích technikách.
Oslavili jsme masopust v rámci školních projektů. Ve spolupráci se školní družinou proběhl karneval. Protože si děti chtěly maškarní rej náležitě užít, proběhla v ten den i výuka v maskách. Při této příležitosti jsme si zazpívali tradiční masopustní písničku a pověděli si o významu tradice a některých symbolech, které s sebou přinášejí (např. kynuté pečivo je symbolem hojnosti; masky představovaly řemesla, zvířata i jídlo; původ slova masopust – maso pusť, protože od masopustního úterý začínal čtyřicetidenní půst před Velikonocemi). Součástí masopustního projektu bylo i smažení koblížků, které proběhlo v pondělí a úterý 3. i 4. března před popeleční středou. Děti si vaření užily. Snad tu dobrotu ochutnali i rodiče.
Před prázdninami dětem 1., 2. a 3. ročníku začal tříhodinový preventivní program Hasík, který připravují pro děti v rámci celorepublikového projektu profesionální hasiči. Nám přišel o chování v krizových situacích povídat profesionální hasič Tomáš Olivík. V první části žáky seznamoval děti s prací hasičů, ukazoval jim jejich vybavení (všichni si vyzkoušeli některé části ochranné uniformy). Ve druhé části, která proběhla v pátek 7. března, se děti učily, jak se chovat v krizové situaci – „když už hoří u nás doma“. Poslední besedu bychom měli absolvovat v požární zbrojnici. Už se těšíme!
Po prvním povídání s Hasíkem jsme si pak udělali netradiční hodinu se zajímavými pokusy, kde hlavní roli hrála voda a barvičky.
Opravdu, naše činnosti jsou pestré jako barvy duhy. Některé březnové aktivity jsme už prozradily. Už se těšíme na ty další!