Základní školaZŠ a MŠ Loukov

Vítání jara

Vítání jara probíhalo pestrobarevně, stejně jako je barevné samo jaro. Po jarních prázdninách jsme zahájili preventivním programem na podporu zdravých vztahů ve třídě „Moje třída – moje parta“ pod vedením speciální pedagožky Gabriely Mrázkové. Program byl rozdělen na dvě skupiny. Nejprve trénovali spolupráci, soudržnost, ale také umění ocenit sebe i kamaráda žáci 1. a 2. ročníku, později se v těchto dovednostech zdokonalovaly i děti z 3., 4. a 5 ročníku. Tento den jsme si ještě „osladili“ smažením tradičních masopustních koblih i připomenutím samotné tradice masopustních oslav. Prvňáci i druháci jsou zdatnými kuchaři – naváží si suroviny, umíchají těsto podle receptu, pak je usmaží a na závěr OCHUTNÁVKA!

V úterý 4. 3. (přímo v masopustní úterý) si tuto dobrotu připravili žáci 3., 4. a 5. ročníku. Mňam, dobrota! Snad, mohli ochutnat i rodiče!

V úterý 11. 3. jeli pracovat se svými třídními vztahy žáci 4. a 5. ročníku do SVP Help v Uherském Hradišti pod vedením speciální pedagožky Ivy Burešové. Práce s našimi vztahy, pocity, zvládáním emocí a řešením konfliktů je někdy obtížná i pro dospěláky, proto je dobré tyto dovednosti rozvíjet a trénovat různými technikami. Tento program je připraven přímo na míru dané skupině – pracuje se na „dovednostech“, které jsou potřeba rozvíjet v dané skupině. A tyto dovednosti se dále rozvíjejí ve škole. Na výsledek práce pak navazují další setkání.

První jarní den jsme psali celorepublikovou matematickou soutěž „Klokan“. Nejlepší řešitelé z kategorie pro 2. a 3. ročníky byl Václav Vodvářka, Jonáš Jašečka a Viktor Kozák. Kategorii Klokánka vyhrál Ondřej Kozák následovaný Valerií Zbožínkovou a Jacobem Gaždou.
Žáci 1. a 2. ročníku jaro přivítali na výstavě v zahradnictví Stella v Holešově. Děti se seznámily s „jedlou krásou“ (jedlými květy, kterým byla výstava věnována) jako jsou sedmikrásky, tulipány, karafiáty, brutnák, lichořeřišnice, maceška a další). Největším lákadlem však byla malá kuřátka a čerstvě narozený beránek Pepík. S radostí pak všichni vybírali pro maminky voňavou pozornost – macešky, sedmikrásky, tulipány, karafiátky a další.

Poslední březnový den jsme prožili ve znamení zdraví. Přijela k nám pracovnice z krajské hygienické stanice Ing. Petra Žídková, DiS. s připravenými preventivními programy „Jdeme zdraví naproti“ a „Hravě zdravě“. Děti z 1. a 2. ročníku se učily, jak pečovat o své zdraví. Zjistily, že je to několik propojených zvyků, které bychom si měli zařadit do života – pestrá strava, aktivní pohyb, dobrý a dostatečný spánek a psychická pohoda. Po krátké teorii jsme se zaměřili na praxi – nejdříve jak správně sedět, dobře nosit aktovku, pak jsme se pořádně rozhýbali, protáhli se jógovou sestavou „Pozdrav slunci“, ale největší část jsme věnovali tréninku a péči o naše chodidla. Tyto malé nepatrné plošky nás „doslova“ celý den drží na nohou. Je proto důležité, aby svaly na chodidle byly dobře posíleny a nepropadala se nám klenba. Výsledkem nejsou jen sešlapané podrážky bot, ale hlavně postavení kotníků, kolen, kyčlí a v neposlední řadě celé páteře. Žáci z 3., 4. a 5. ročníku si připomněli potravinovou pyramidu. Během programu pak trénovali třídění zdravých potravin a těch, které si můžeme dát jen občas. Učili se poznávat a třídit méně známé suroviny jako červená čočka, černá čočka apod. Zkoušeli si sestavit zdravý jídelníček. Nejzajímavější částí bylo zkoumání složení oblíbených sladkých kolových limonád, energetických nápojů nebo džusíků.

„Keramici“ během tohoto měsíce dokončili hrníčky s podtácky, lisy na citrusy, připravili si květináče a dekoraci na Velikonoce.