VÝUKA MATEMATIKY VE 3. ROČNÍKU
První březnový týden čekalo naše žáky 3. ročníku téma zlomky. Setkáváme se s nimi denně, jen si to žáci zatím neuvědomují. A protože se snažíme o názornou výuku, měli žáci za úkol přinést si do hodiny jablíčko a čokoládu. Paní učitelka připravily tácky a nožíky (příborové, aby se děti nezranily) a výuka mohla začít. Nejprve jsme pracovali s jablíčkem. Úkol rozdělit na polovinu zvládli všichni skvěle. Čtvrtiny také, ale pak už to bylo složitější. Dělili jsme a dělili, až jsme se dostali na šestnáctiny. A protože jsme byli moc šikovní, aniž bychom to věděli, naučili jsme se i zlomky odčítat. Každý z nás dostal za úkol sníst určený počet dílků a spočítat, kolik jich má ještě na talíři. O dílky jsme se podělili i s žákyněmi 5. ročníku, kterým se sbíhaly sliny na tu dobrotu, co jsme měli na talíři. A pak přišlo na řadu dělení čokolády. Sice jsme si měli donést menší čokolády, ale taková čokoláda o 35 dílcích, nebyla k zahození. Hlavně v našem břiše. Zase jsme dělili, ale tentokrát na čtvrtiny, třetiny i pětiny (podle celkového počtu dílků). A co s rozdělenými dílky? Opět jsme dostali za úkol sníst určený počet a sledovat, kolik dílků nám ještě zbývá. Protože jsme měli bříška plná, ochotně jsme se dělili opět s páťačkami. A výsledek? Někteří jsme skončili s nula dílky a někteří si část odnášeli domů.
S praktickou výukou jsme pak pokračovali 7.3. 2023, kdy jsme se seznámili s Hejného metodou výuky zlomků. V dřevěných destičkách jsme porovnávali velikosti jednotlivých zlomků a skládali dílky od polovin po dvanáctiny. Kombinovali jsme a snažili jsme se najít co nejvíce možností, jak poskládat z různých částí celek. Každý z nás ve třídě přišel s jiným, ale správným řešením.